free html web templates

De Vogelhandelaar

Succesoperette van Carl Zeller

Het verhaal

Deze sprankelende operette met de bekende melodieën als “Ich bin die Christel von der Post”
en “Schenkt man sich Rosen in Tirol” zullen je nog dagenlang doen neuriën.
De keurvorst beveelt Baron Weps een jachtpartij te organiseren. Maar Weps komt echter tot de ontdekking dat de boeren alle wilde zwijnen gestroopt hebben. Hij is bereid dit door de vingers te zien maar dat kost de boeren een flinke som geld. Voor de jacht zullen tamme zwijnen worden gebruikt! Weps kan het geld goed gebruiken want hij moet voor de zoveelste keer de schulden van zijn neef Stanislaus betalen. Als de keurvorst de jachtpartij afgelast, neemt Weps het besluit om zijn geld niet mis te lopen. De jachtpartij zal gewoon doorgaan. Stanislaus moet dan de rol van keurvorst op zich nemen. De vogelhandelaar Adam uit Tirol wil met Christel trouwen, de vrouwelijke postbode, maar dat is geen reden voor hem om niet met een aardig boerenmeisje te flirten. Natuurlijk weet hij niet dat zij de keurvorstin Marie is, die vermoedt dat haar man een slippertje maakt en hem daarbij wil betrappen. Christel stelt Adam voor om bij de keurvorst naar een goede betrekking te solliciteren. Adam is niet erg enthousiast want hij kent de reputatie van de keurvorst op het punt van vrouwen. Maar Christel gaat toch naar de keurvorst toe, in werkelijkheid dus Stanislaus. Adam wordt hier zo kwaad om dat hij niets meer van haar wil weten. Voor hem staat het nu vast dat het ‘boerenmeisje’ dan zijn bruid moet worden. Intussen denkt de keurvorstin dat Christel inderdaad met haar echtgenoot samen is geweest. In het zomerpaleis van de keurvorst valt Stanislaus door de mand. Adam eist van hem dat hij met Christel trouwt, omdat hij er zeker van is dat zij door hem is verleid. Als het hem later duidelijk wordt dat er tussen hen niets is voorgevallen, en wanneer hij er bovendien achter komt wie het ‘boerenmeisje’ in werkelijkheid is, verzoent hij zich met Christel.

Creatief team

Gunter Reniers

Regie

Gunter Reniers is een vlaamse acteur, schrijver, regisseur en theaterproducent. Na zijn klassieke humaniora studeerde hij theater aan het Brusselse Conservatorium en volgde extra zanglessen. Gunter is zowel actief in het theater als op televisie. Op televisie herkende u hem in ‘Hallo België’, ‘Familie’, ‘Wittekerke’, ‘Flikken’, ‘Verschoten & Zoon’, ‘Spoed’, ‘Mega Mindy’, ‘Zone Stad’, ‘Aspe’, ‘Happy Singles’, ‘W817’,’ 2 Straten verder’, ‘Spring’,’ LouisLouise’,’ FC De Kampioenen’, ‘Rox’, ‘Binnenstebuiten’, ’KOSMOO’ en ‘Spitsbroers2’. Momenteel lmt hij het 24ste seizoen van ‘De Kotmadam’. Hierin speelt hij Tuur, een collega van Jef op de Leuvense plantsoendienst. De uitzendingen op VTM zijn voorzien voor het najaar. In het theater was Reniers de laatste jaren te zien in onder meer ‘Foei, minister!’ (Studio 100), ‘Den Derby’ (Fakkeltheater),’ Edith en Simone’ (De Zuiderkroon/ VTM), ‘Van kwaad naar Erger’ (Het Prethuis) ‘TARARA! ‘(Roxy Theaterproducties), … In 2006 richtte hij samen met acteur Yves Caspar ‘Compagnie Lowie ‘op, een van de weinige professionele theatergroepen uit Limburg. Hun paradepaardje is de muzikale voorstelling ‘EDITH, het verhaal van Edith Piaf’. Ook komedies en jeugdtheater staan op het repertoire van Compagnie Lowie : ’Dertig!’, ‘Volgend jaar Parijs?’, ‘Een huis om in te verdwalen’, ‘Jezus Maria Jozef’, ‘Horen zien en zwijgen’, ‘De Verliefde Prins’, ‘Bedankt Lieve Ouders’... Sinds het najaar van 2011 staat hij regelmatig op de
planken in zijn eigen theater in Sint-Truiden : Theater De Roxy. Hij speelt er zowel dramatische als komische rollen. Ook als producer en regisseur realiseert hij er heel wat (komische) theaterstukken met bekende vlamingen. Gunter regisseert al ongeveer twintig jaar, zowel bij
liefhebbers als bij professionelen. Hij was ook jarenlang vast verbonden als docent toneel aan de academies van Tienen en Leuven. ‘De Lustige Boer’ was vorig seizoen zijn eerste regie bij
het Vlaams Muziek Theater. In 1986 speelde en zong Gunter als 12-jarige jongen de rol van Heinerlee, zijn eerste kennismaking met ‘operette’, een microbe die hem nooit zou loslaten. Ook in ‘De Vogelhandelaar’ zong hij eind vorige eeuw al de pannen van het dak. In maart en april 2018 speelt Gunter de hoofdrol van Mickey in Bloedbroeders, de bekende en eklijvende
west-end musical in Theater De Roxy.

Frank Boonen

Muzikale leiding

Frank Boonen (Diest°1976) leerde zijn eerste trommelroffels binnen de K.H. St.Isidorus Deurne-Diest. Aan de Gemeentelijke muziekacademie van Tessenderlo behaalde hij, met grote onderscheiding, het einddiploma en de gemeentelijke medaille slagwerk in de klas van Aloïs Verbeeck. Ondertussen trok hij ook naar de muziekacademie van Diest waar hij bastuba studeerde bij Argo Penné. Aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen behaalde hij in de klas van Hendrik-Jan Renes het diploma “Meester in de Muziek, optie bastuba”. Aan datzelfde conservatorium studeerde Frank Harmonie- en Fanfaredirectie bij Dirk De Caluwé en Jan Hadermann. Reeds op zijn zeventiende werd hij dirigent van Jeugdharmonie Dorna Musica uit Deurne-Diest. Momenteel is hij dirigent van K.H. St.Isidorus uit Deurne-Diest. Ook in het muziektheater is Frank werkzaam als dirigent. Hij dirigeerde producties als The Wiz, The Hunchback, De zotte liefde van Meneer Perdu, Op de purp’ren hei, Viktoria en haar Huzaar, Der Fidele Bauer. Sinds september 2015 is Frank aangesteld als muziekaal leider van het Vlaams Muziek Theater waarmee hij vanaf februari 2018 langs de Vlaamse theaterzalen trekt met de succesoperette “De Vogelhandelaar”. Als freelance muzikant was hij actief bij diverse orkesten en ensembles o.a. deFilharmonie, Brussels Philharmonic, de Munt, de Vlaamse Opera, Il Novecento, The Robert Groslot Gala Orchestra, der Wiener Tachenoper, het Gabriëli koperensemble, Muziektheater Transparant, het Gents Publiekstheater, theaterhuis Hetpaleis,… Momenteel is hij als koperleraar verbonden aan de Kunstacademie van Dilsen-Stokkem en de Stedelijke Academie voor Kunsten Maaseik.

Bram De Beul

Chroreografie

Bram studeerde af als master in de bewegingswetenschappen aan de KUL met specialisatie in dans. Hierna verdiepte hij zich verder in dans aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten op de jazz- en musicalafdeling. Voor klassiek ballet trainde hij bij Marie Louise Wilderijckx. Hij danste bij verscheidene dansgezelschappen in binnen- en buitenland o.a. bij het Landestheater Linz (Mercutio in Romeo en Julia), Cie Choreonyx in Parijs (Bruce Taylor) en Ballet actuel in Toulouse (Nathalie Bard). Hij werkte als danser in verschillende opera en operette producties in binnenen buitenland o.a. “Spuren Der Verirrten” (Linz), “Les Troyens”, “Platée”, “Yevegeni Onegin” (DNO, Amsterdam), “Peter Grimes” (Vlaamse Opera, Opera de Oviedo, Deutsche Oper Berlin), “Akhnaten” (Vlaamse opera), Aïda(De Munt), “Die Ungarische Hochzeit”, “Die Lustige Witwe”, “Saison in Salzburg”(Lehar Festival, Oostenrijk). In de meer commerciële sector was hij te zien als danser in musicals als ”Dans der vampieren” (Music Hall, Antwerpen), "Hello Dolly", “My Fair Lady” (Lehàr Festival, Oostenrijk), “Hans Klok: Circus Hurricane met High” en in verschillende videoclips van studio 100, BBC en Ded’s it. Bram was eveneens te zien als danser en dance captain bij Showballet Imperio aan boord van de MS Deutschland en MS Europa. Momenteel is Bram voornamelijk bezig met zijn eigen “Vilja Duo” waarmee hij dans en luchtacrobatie brengt, sinds de oprichting waren ze al te gast op verschillende concerten, events, circusvoorstellingen,… in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk; zo zijn ze dit seizoen o.a. ook verbonden als luchtacrobaten bij “Opera Royal de Wallonie” voor hun productie van “Carmen”. Naast zijn job als uitvoerend danser is hij ook een veelgevraagd docent ballet en jazzdans.

Cast

Lisa De Rycke

Christel, postbode

Lisa De Rijcke (1990) is sinds 2014 sopraan bij het gregoriaanse ensemble Psallentes o.l.v. Hendrik Vanden Abeele. Met hen zong ze onder meer de opnames van de CD’s
“Triptycha”, “Beghinae II” en “Hours of Hildegarde”. Lisa zingt als soliste bij het Vlaams Muziek Theater. In 2016 vertolkte ze de rol van Riquette in de operette “Victoria und ihr Huzar” tijdens een vier maanden durende tournee. In 2017 zong ze de rol van Lisi en Frederika in de operette “Der dele Bauer”. In 2018 zal ze bij het Vlaams Muziek Theater te horen zijn als Christel von der Post in de operette “Der Vogelhändler”. Samen met Tineke Van Ingelgem en Joëlle Charlier zingt Lisa de kinderopera “Hansje en Grietje” in een productie van Opera Caramba. Lisa vertolkt hier de rol van Grietje. Met het vocale en instrumentale ensemble Canto Coronato o.l.v. David Catalunya zong ze onlangs de première van de nieuwste reconstructies uit “Las Huelgas Codex”, integraal live uitgezonden op Klara vanop het Laus Polyphoniae festival. Ook werkte ze mee aan verscheidene producties met o.a. BachPlus, deFilharmonie en Aquarius. Als soliste zong Lisa o.a. met het Da Capo orkest, het Oost- Vlaams kamerorkest, Rosario consort, Boyan Vodenitsjarov en Constellationes Musicales. Lisa volgde verschillende
internationale masterclasses, waaronder de zomercursus in het prestigieuze “Mozarteum” te Salzburg bij Tom Krause. Daarnaast volgde ze nog masterclasses bij o.a. Jard Van Nes, Maarten Koningsberger en Lena Lootens. Ze liet zich verder ook coachen door Tineke Van Ingelgem. Op 11 jarige leeftijd startte Lisa haar zangstudies bij Frederik Meireson. Aan het Lemmensinstituut behaalde ze haar masterdiploma bij Dina Grossberger. Aan het Koninklijk Conservatorium Brussel behaalde ze haar lerarendiploma. Lisa is als zanglerares verbonden aan de muziekacademie van Lebbeke en Dendermonde.

Geoffrey Degives

Adam, vogelhandelaar

Georey is geboren in september 1991 in de Belgische Ardennen, Op zevenjarige leeftijd begon hij zijn muzikale studies: orgel, piano en zang. Zeventien jaar later, behaalde hij zijn Meester in muziek (Zang) aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel en in 2011 zijn Opera Master aan de Dutch National Opera Academy van Amsterdam. Onder invloed van zijn mentoren Axel Everaert, Beatrijs De Vos en Jón Þorsteinsson, verfijnt Geoffrey zijn belcanto techniek, met name door de Lichtenbergmethode. Gewaardeerd voor zijn komisch talent, houdt Georey van opera comique en operette maar vooral van het repertoire van Oenbach. Zijn operarepertoire bevat rollen als Chrysodule Babylas (Mr. Choueuri…), Roland (Les bavards), Orphée (Orphée aux enfers), Prince Paul (La Grande-Duchesse de Gérolstein), Herzog Guido Von Urbino (Eine Nacht in Venedig), Albert Herring (Albert Herring), Tamino
(Die Zauberöte), Tito (La clemenza di Tito), Nemorino (L’elisir d’amore), Le Mari (Les mamelles de Tirésias), Dorvil (La scala di seta), Florival (L’amant jaloux). Sinds 2017 werkt hij
samen met de Volksopera (Stijn Saveniers) enwas hij te zien in verschillende operettes zoals Cox and Box, The Zoo en Le docteur miracle. Naast opera zingt Georey ook Lied zoals Le Poème de l’amour et de la mer (Chausson), Ariettes oubliées (Debussy), Tre Sonetti del Petrarca (Liszt), Die schöne Magelone Op.33 en Liebeslieder Walzer (Brahms), Liederkreis Op.24 (Schumann)... . Hoofdzakelijk actief in oratoria, zong hij meerdere keren het Requiem van Mozart; The Messiah, Samson, Judas Maccabaeus, Alexander’s feast, Ode for St. Cecilia’s Day (Haendel); Elias (Mendelssohn); Oratorio de Noël (Saint-Saens); Le roi David (Honegger); Serenade op.31 (Britten); Misa Criolla (Ramirez); Petite Messe Solennelle (Rossini); Carmina Burana (Or); Stabat Mater (Scarlatti & Pärt); missen (Mozart, Haydn, Schubert, Franck); Magnicat, cantates en Passies van J.S. Bach (als evangelist en tenor solo)… . In Nederland trad hij ondermeer op in het Royal Concertgebouw (Amsterdam), in Frankrijk in het Arsenal (Metz), Zénith (Caen), Palais des Festivals (Cannes), Théâtre de l’Archipel (Perpignan), Théâtres des sablons (Neuilly- sur-Seine), Opéra-Théâtre (Clermont-Ferrand), in Engeland in de St-Marylebone Church & Kings Place (Londen), in Zweden in de Johannes Kyrka & Adolf Fredriks Kyrka (Stockholm), in Oekraïne in de Philharmonic Hall (Kiev), in Singapore in de House of Parliament en op verschillende festivals in België, Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk,
Maleisië en de Filippijnen. In maart 2017 was hij nalist op het 25ste « Concours International
de Chant de Clermont-Ferrand ».

Nathalie Denyft

Marie, Keurvorstin

Sopraan Nathalie Denyft studeerde zang en piano aan het Lemmensinstituut te Leuven en vervolgde haar studie solozang aan het Conservatorium Maastricht bij Barbara Schlick, waar ze in 2006 haar Masterdiploma behaalde. Sinds 2004 wordt ze gecoacht door Gemma Visser. Ze nam drie keer met succes deel aan de internationale opera masterclass “Acting for Singers” van de Jekerstudio Maastricht, gericht op jong, professioneel operatalent. Nathalie is als soliste in verschillende disciplines actief. Na succesvolle vertolkingen als Mme Herz in “Der Schauspieldirektor”, Silvia in “Ascanio in Alba’”, Pamina in “Die Zauberflöte”, Ännchen in “Der Freischütz” en Antonia in “Les contes d’Hoffmann” tijdens haar opleiding, werd zij een veelgevraagde zangeres in opera en operette. Ze zong onder meer de rol van HM Queen Sonja of Norway bij de EU-première van de opera-musical “Some Sunny Night” van Thomas Stanghelle in Brussel, Fiametta in “Boccaccio”, Josepha in “Im Weissen Rössl” , Adèle/Rosalinde in “Die Fledermaus”, Sylva Varescu in “Die Csardasfürstin”, Angèle Didier in “Graf von Luxemburg”, Kurfürstin in “Der Vogelhändler”, Berta in “Il barbiere di Siviglia” Zomeropera Alden Biesen), Sneeuwwitje in “Er was eens...” (Zomeropera Alden Biesen), Annelie in “Op de Purp’ren Hei”, Viktoria in “Viktoria en haar Huzaar” en Annamirl in “De Lustige Boer”. In concert was ze onder andere te horen in Vier letzte Lieder (R. Strauss), Ein Deutsches Requiem (J. Brahms), Requiem (W.A. Mozart), Requiem (G. Fauré), Requiem (J. Rutter), Die Krönungsmesse (W.A. Mozart), “Jauchzet Gott in allen Landen” (J.S. Bach), “Exultate Jubilate” (W.A. Mozart), “Hör mein Bitten” (F. Mendelssohn)… Nathalie verleende ook haar medewerking aan een aantal cd-opnames met Anima Eterna o.l.v. Jos Van Immerseel. In 2017 zong Nathalie in Amsterdam twee hoofdrollen: Mme Herz in Der Schauspieldirektor van Mozart, en Blanche in Dialogues des Carmélites van Poulenc.

Kris Wouters

Stanislaus

Kris volgde een zangopleiding bij Ilona Van Brand aan de Herentalse muziekacademie, waar hij in 1995 afstudeerde met grootste onderscheiding. Hij was lange tijd actief in het Kempisch koorleven en werd lid van het Close Harmony Ensemble “Noc-ti-vagant” waarmee hij tal van concerten verzorgde in binnen- en buitenland. In 1998 startte hij samen met een pianiste en een woordkunstenares het trio “Presque Carré” op. Daarin versmelten ze het gesproken
en gezongen woord met prachtig pianospel. Kris nam ook deel aan de productie “The Phantom of the Opera”. Daarin was hij eerste understudy van Mr. Lefèvre en Mr. André,
een rol die hij voor de helft voor zijn rekening nam. In 2006 speelde hij de hoofdrol Janos Czikos in de verlming van de zigeuneroperette “Gipsy King”. Bij het Vlaams Muziek
Theater vertolkte hij met groot succes de rol van oberkelner Leopold in “In’t witte paard”, prins Sou Chong in “Het Land van de Glimlach”, Adam in “De Vogelhandelaar”, Mister X in “De Circusprinses”, Graaf Tassilo in “Gravin Mariza”, Gustav von Laudegg in “Frühjahrsparade”, Aljosha in “Der Zarewitsch”, Sandor Barinkay in “De Zigeunerbaron”, de schilder Armando Cellini in “Masker in Blauw, Eisenstein in ”Die Fledermaus”, Edwin in “Die Csardasfürstin” , Graaf
René in “De Graaf van Luxemburg”, Graaf Danilowitsch in “De Lustige Weduwe”, Erik in “Op de Purp’ren Hei” Stefan Koltay in “Viktoria en haar Huzaar” en Lindoberer in “De Lustige Boer”. Bovendien speelde hij in 2012 Jean Valjean in de productie “Les Misérables” opgevoerd in Ternat. Hij is ook als solist verbonden aan de talrijke concerten van het VMT.

An Janssens

Adelaïde

An studeerde notenleer, dwarsfluit, piano en zang aan de Stedelijke Muziekacademie te Wilrijk. Zij behaalde haar Meesterdiploma voor zang en kamermuziek aan het
Lemmensinstituut o.l.v. Dina Grossberger, Werner Van Mechelen en Lieve Vanhaverbeke. Ze volgde verscheidene meestercursussen bij o.a. Mia Besselinck, Rachel Ann Morgan en Jard Van Nes. Zij was mede-oprichtster van “ ’t Muziekburo vzw”. Ze werkten verscheidene projecten uit waaronder “Das Weib macht keine Kunst, aber den Künstler”, een voorstelling rond de figuur van Alma Mahler, in samenwerking met actrice Greet Samyn en regisseur
Charlotte Vanhecke (coproductie met het RITS, filmhogeschool Brussel). In 2005 creëerde het liedduo An Janssenss-Jan Lust een speciaal voor hen door Ben Kass gecomponeerde cyclus op tekst van Shakespeare. Sinds september 2005 is ze regelmatig als koorzanger te gast bij
de Koninklijke Muntschouwburg, Brussel. Daarnaast is ze vast verbonden aan Aquarius, kamerkoor o.l.v. Marc Michael De Smet. Sinds 2003 is ze verbonden aan de EuropaChorAkademie, Bremen Zij verleende haar medewerking aan de producties van “La Traviata” o.l.v. Daniel Harding en “Die Entführung aus dem Serail” o.l.v. Marc Minkowski tijdens het “Festival d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence”. Ze werkte mee aan verscheidene producties van zomeropera, Alden Biesen, o.l.v. Koen Kessels. Als soliste trad ze op met verscheidene ensembles waaronder het “Jugendspiel-ensemble”, Soratea, het “Juniorenorkest van Antwerpen”, “EuropaChorakademie” , “Singakademie zu Berlin”, “Arti Vocali” en “Aquarius”.. Ze
vertolkte de rol van "Guillaume" in "Le secret de Fortunio" van J.Offenbach en de rol van Rosina in "La finta semplice" van W.A.Mozart o.l.v. Michel Tilkin. Sinds 2006 is ze als
stempedagoge vast verbonden aan het gemengd koor Arti Vocali o.l.v. Dirk De Nef. Ze werkt ook als stemcoach voor muziektheater De waancel o.l.v. Peter Spaepen en koor
Dennegalm o.l.v. Annick Truyts. In september 2013 werd ze de nieuwe dirigente van het koor verbonden aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde, Antwerpen. Bij VMT vertolkte ze de rol van O Lia San in “Viktoria en haar Huzaar”. Vanaf dit seizoen is Ann ook aangesteld als koorleidster en probeert ze ons ensemble klaar te stomen.

François Jacobs

Baron Weps

François voltooide zijn studies klassieke solozang bij Louis Hendrikx, een internationaal ekende bas en vroeger ook artistiek directeur van de Opera van Vlaanderen. Hij studeerde ook met succes voordracht en dictie. Hij vertolkte een rol in een uitvoering van “Un Ballo in Maschera” van Verdi en werkte mee aan het vocaal collectief onder leiding van Jaak Gregoor, wat onder meer resulteerde in een cd-opname van “La Bohème”. Verder was François zanger van het dans- en amusementsorkest “The Atkins”. In 2000 heeft hij in de productie “The Phantom of the Opera’”(Music Hall) de rol van Bouquet gespeeld en
ook een 20-tal keer de rol van de theaterdirecteur Firmin, als understudy. Voor de vzw Jekyll vertolkte hij de rol van Danvers in “Jekyll & Hyde”. Op dit moment is François vaste solist bij het Vlaams Muziek Theater. Hij is bij ons publiek vooral gekend als de sympathieke bariton, maar hij trad ook op in onze operetteproducties. Zo was hij baron Wesp in “de Vogelhandelaar” en oom Tschang in “Het Land van de Glimlach”. In de “Tsarewitsch” verwarmde hij de toeschouwers met zijn warme baritonstem en zong iedereen mee met onder meer “Kalinka”. In “de Zigeunerbaron” speelde hij met brio de rol van zwijnenfokker Zsupan. Hij was tevens te zien als Franz Kilian in “Masker in Blauw”, Dr. Falcke in “Die Fledermaus”, “Feri” in “Die Csárdásfürstin” , Vorst Basil Basilowitsch in “De Graaf van Luxemburg”, de Keizer in “In’t Witte Paard”, baron Mirko Zeta in “De Lustige Weduwe”, Boer Jakke in ‘Op de Purp’ren Hei”, John Cunlight in “Viktoria en haar Huzaar” en Matheus Scheichelroither in “De Lustige Boer”.

Walter Lemmens

Dujardin

Walter heeft altijd graag gezongen. Op 17-jarige leeftijd kwam hij terecht in het operettegezelschap “Moed en Volharding” in Heist-op-den-Berg. Hij is nu één van de weinige leden die vanaf het prille begin bij de “Heistse Operette Kring” waren. Via het VMT heeft hij de schitterende melodieën, waar hij in zijn jeugd zo graag naar luisterde, zelf leren zingen. De operette blijft hem boeien, mede door de prettige samenwerking en de vriendschap. Hij vertolkte
al verschillende kleinere rollen. Zo was hij Fu-Li in “Het Land van de Glimlach”, professor Hinzelmann, piccolo Güstl uit “In’t Witte Paard” , adjudant in “De Circusprinses”, Remko in “Gravin Maritza”, Von Laudegg in de “Frühjahrsparade”, Istvan in de “Zigeunerbaron”, Pélegrin in “De Graaf van
Luxemburg, Bogdanowitsch in ”De Lustige Weduwe” , Neel in “Op de Purp’ren Hei” en Toker in “Viktoria en haar Huzaar”.

Roger Van Hove

Burgemeester Schneck

Roger startte zijn toneelcarrière bij Broeder Gustaaf in
Putte. Al op 14-jarige leeftijd stond hij als koorlid op de
planken bij het toneelgezelschap Sint-Niklaas in Putte dat jaarlijks een operetteproductie op de Bühne bracht. Nadien speelde hij ook kleine rollen. Toen die vereniging ophield te bestaan, besloot hij mee te werken aan de “Heistse Operette Kring”. Hij speelde verschillende hoofd- en bijrollen. Omwille van zijn jarenlange inzet werd Roger door het bestuur van het VMT verkozen tot ondervoorzitter. Drie jaar geleden besloot hij een punt te zetten achter zijn operettecarrière maar toch kon het Vlaams Muziek Theater hem overtuigen om nog één productiejaar mee op de planken te staan.

Jelle Dillen

Professor Wurm

Op 22 juni 1989 zag Jelle Dillen het levenslicht te Herentals. Al vlug werd het duidelijk dat deze jonge bariton een leven vol muziek ging leiden. Zo zong hij als 5-jarige nummers van Jantje Smit en Mama’s Jasje op karaokeavonden. Na zijn studies trok Jelle naar Egypte en Griekenland om er enkele jaren als animator te werken. Daar speelde hij vervolgens mee in verschillende musicals zoals “Mamma Mia”, "Grease" en “The Bodyguard”. Gebeten door de musicalmicrobe besloot Jelle om ook in België de musicalwereld in te stappen. Ondertussen heeft hij al in verschillende musicals, theatervoorstellingen en operettes meegespeeld. Zowel op lokaal, nationaal als op internationaal niveau. Sinds 2017 speelt Jelle mee in de operettes van het Vlaams Muziek Theater.

Luc Janssen

Professor Snuffel

Luc komt uit een muzikaal gezin. Met zijn moeder, zijn
vader en zijn vier broers zong hij samen in het koor van de O.-L-.Vrouw-parochie te Turnhout. Later ontstond uit dit koor “Sarangi” dat onder leiding van Jos Pierré zowel klassiek, musical als hedendaagse songs brachten. Om de noten beter te kunnen kraken heeft Luc 6 jaar opleiding voor orgel gevolgd aan de Technics Music Academy te Mechelen. Een aantal jaren heeft hij meegezongen met “Salvocalee”
uit Willebroek (Blaasveld). Luc houdt ervan om voor
mensen te zingen en luistert daarom ook af en toe gelegenheden op. Zijn werk kan niet zonder muziek, regelmatig speelt hij evergreens op orgel. Zingen is een activiteit die Luc op zijn werk gebruikt ter opbeuring van zwaar zorgbehoevenden. Luc is getrouwd met een zanggetalenteerde vrouw en is de fiere vader van drie kinderen.

Lena Vervloet

Kathi

Lena Vervloet uit Bonheiden is geboren in Berlaar-Heikant en heeft vanaf haar prille jeugd het zingen in zich. Als achtjarige zingt ze in de nachtmis en ook op school mag ze ter gelegenheid van jubileumvieringen haar stem laten horen. Op haar 18de gaat Leentje deelnemen aan zangwedstrijden. De eerstvolgende 6 jaar zal ze massa’s bekers en prijzen in de wachtslepen, waaronder een gastoptreden bij
Joe Harris. In 1975 wordt ze enig vrouwelijk lid van de
Zingende Heikneuters uit Berlaar-Heikant, waar ze van 1976 tot 2016 verschillende solo’s en duetten zingt tijdens de jaarlijkse revue. Ter gelegenheid van hun 10-jarig bestaan brengt ze samen met dit mannenkoor hulde aan Armand Preud’homme en Lode Dieltiens via hun videolm én hun elpee “Recht uit het hart”. Tussendoor volgt ze zangles bij Lieve Olbrechts. Ze zingt ook bij het kerkkoor van haar parochie Sint-Ludwina. Van 2002 tot 2009 speelt
ze mee in de Wysiwyg-producties, waar ze o.a. schittert als “Moeder Overste” in de musicals Nonsens 1 en 2. Zingen blijft haar grootste hobby. Lena is sinds 2012 actief bij het Vlaams Muziek Theater. In “Op de Purp’ren Hei” vertolkte zij de rol van Fien, de moeder van Annelie en in “De Lustige Boer” speelde ze én kelnerin én Victoria Von Grünow.