free web page creator

De Vogelhandelaar

Succesoperette van Carl Zeller

Het verhaal

Deze sprankelende operette met de bekende melodieën als “Ich bin die Christel von der Post”
en “Schenkt man sich Rosen in Tirol” zullen je nog dagenlang doen neuriën.
De keurvorst beveelt Baron Weps een jachtpartij te organiseren. Maar Weps komt echter tot de ontdekking dat de boeren alle wilde zwijnen gestroopt hebben. Hij is bereid dit door de vingers te zien maar dat kost de boeren een flinke som geld. Voor de jacht zullen tamme zwijnen worden gebruikt! Weps kan het geld goed gebruiken want hij moet voor de zoveelste keer de schulden van zijn neef Stanislaus betalen. Als de keurvorst de jachtpartij afgelast, neemt Weps het besluit om zijn geld niet mis te lopen. De jachtpartij zal gewoon doorgaan. Stanislaus moet dan de rol van keurvorst op zich nemen. De vogelhandelaar Adam uit Tirol wil met Christel trouwen, de vrouwelijke postbode, maar dat is geen reden voor hem om niet met een aardig boerenmeisje te flirten. Natuurlijk weet hij niet dat zij de keurvorstin Marie is, die vermoedt dat haar man een slippertje maakt en hem daarbij wil betrappen. Christel stelt Adam voor om bij de keurvorst naar een goede betrekking te solliciteren. Adam is niet erg enthousiast want hij kent de reputatie van de keurvorst op het punt van vrouwen. Maar Christel gaat toch naar de keurvorst toe, in werkelijkheid dus Stanislaus. Adam wordt hier zo kwaad om dat hij niets meer van haar wil weten. Voor hem staat het nu vast dat het ‘boerenmeisje’ dan zijn bruid moet worden. Intussen denkt de keurvorstin dat Christel inderdaad met haar echtgenoot samen is geweest. In het zomerpaleis van de keurvorst valt Stanislaus door de mand. Adam eist van hem dat hij met Christel trouwt, omdat hij er zeker van is dat zij door hem is verleid. Als het hem later duidelijk wordt dat er tussen hen niets is voorgevallen, en wanneer hij er bovendien achter komt wie het ‘boerenmeisje’ in werkelijkheid is, verzoent hij zich met Christel.

Creatief team

Gunter Reniers

Regie

Bootstrap 4 has been noGunter Reniers (Sint-Truiden, 5 november 1974) is een Vlaamse acteur, schrijver, regisseur en theaterproducent. Na zijn klassieke humaniora studeerde hij theater aan het Brusselse Conservatorium en volgde extra zanglessen. Gunter is zowel actief in het theater als op televisie. Op televisie herkende u hem in ‘Hallo België’ als Julien Van Praet, de toekomstige schoonzoon van mijnheer Roger Van Mechelen (rol van Frank Aendenboom). Hij speelt/speelde nog hoofdrollen in ‘Familie’, ‘Wittekerke’ en ‘De Kotmadam’.
Gunter had gastrollen in heel wat Vlaamse series zoals ‘Flikken’, ‘Verschoten & Zoon’, ‘
Spoed’, ‘Mega Mindy’, ‘Zone Stad’, ‘Aspe’, ‘Happy Singles’, ‘W817’,’ 2 Straten verder’,
‘Spring’,’ LouisLouise’,’ FC De Kampioenen’, ‘Rox’, ‘Binnenstebuiten’,’KOSMOO’, …
In het theater was/is Reniers de laatste jaren te zien in onder meer ‘Foei, minister!’
(Studio 100), ‘Den Derby’ (Fakkeltheater),’ Edith en Simone’ (De Zuiderkroon/VTM),
‘Van kwaad naar Erger’ (Het Prethuis) ‘TARARA! ‘(Roxy Theaterproducties), …
In 2006 richtte hij samen met acteur Yves Caspar ‘Compagnie Lowie ‘op, een van de
weinige professionele theatergroepen uit Limburg. Hun paradepaardje is de muzikale
voorstelling ‘EDITH, het verhaal van Edith Piaf’. Ook komedies en jeugdtheater staan op het repertoire van Compagnie Lowie :’ Dertig!’, ‘Volgend jaar Parijs?’, ‘De bemoeial’, ‘Een huis om in te verdwalen’, ‘Jezus  Maria Jozef’, ‘Horen zien en zwijgen’, ‘De Verliefde Prins’, ‘Florentijn’...
Sinds het najaar van 2011 staat Gunter Reniers regelmatig op de planken in zijn eigen
theater in Sint-Truiden: Theater De Roxy. Hij speelt er zowel dramatische als komische
rollen. Ook als producer en regisseur realiseert hij o.a. in De Roxy heel wat (komische)
theaterstukken met bekende Vlamingen. (info : www.deroxy.be) Theater De Roxy is ook de thuisbasis van ‘Het Limburgs Amusementstheater’, waar Gunter artistiek leider van is. Ook alle premières van ‘Compagnie Lowie’ vinden plaats in de Roxy.

Frank Boonen

Muzikale leiding

Frank Boonen (Diest°1976) leerde zijn eerste trommelroels binnen de Koninklijke
Harmonie St.Isidorus Deurne-Diest. Aan de Gemeentelijke muziekacademie van
Tessenderlo behaalde hij, met grote onderscheiding, het einddiploma en de gemeentelijke medaille slagwerk in de klas van Aloïs Verbeeck. Ondertussen trok hij ook naar de muziekacademie van Diest waar hij bastuba studeerde bij Argo Penné  Aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen behaalde hij in de klas van Hendrik-Jan Renes het diploma “Meester in de Muziek, optie bastuba”. Aan datzelfde conservatorium studeerde Frank Harmonie- en Fanfaredirectie bij Dirk De Caluwé en Jan Hadermann. Reeds op zijn zeventiende werd hij dirigent van Jeugdharmonie Dorna Musica uit Deurne-Diest. Momenteel is hij dirigent van de K.H. St.Isidorus uit Deurne-Diest. Ook in het muziektheater is Frank werkzaam: hij dirigeerde producties als ‘The Wiz’, ‘The Hunchback’, ‘De zotte liefde van Meneer Perdu’, ‘Op de purp’ren hei’. Sinds september 2015 is Frank aangesteld als muzikaal leider van het Vlaams Muziek Theater waar ‘Viktoria en haar Huzaar’ de eerste operette
was onder zijn directie. Als freelance muzikant was hij actief bij diverse orkesten
en ensembles zoals deFilharmonie, Brussels Philharmonic, de Munt, de Vlaamse
Opera, Il Novecento, der Wiener Tachenoper, het Gabriëli koperensemble, Muziektheater Transparant, het Gents Publiekstheater, theaterhuis Hetpaleis,… Momenteel is Frank Boonen als koperleraar verbonden aan de Kunstacademie van Dilsen-Stokkem en de Stedelijke Academie voor Kunsten Maaseik. Frank is lid van de artistieke commissie orkesten van VLAMO en wordt regelmatig gevraagd als jurylid voor solisten- en orkestwedstrijden. In zijn weinige vrije tijd is hij bezieler en bassist bij Live Band The SuSpenderS

Bram De Beul

Chroreografie

Bram studeerde af als master in de bewegingswetenschappen met specialisatie in
dans. Hierna verdiepte hij zich verder in dans aan de Amsterdamse theaterschool op
de jazz- en musicalafdeling. Voor klassiek ballet studeerde hij bij Marie Louise  Wilderijckx. Hij danste bij verscheidene dansgezelschappen in binnen- en buitenland  o.a. bij het Landestheater Linz (o.a. als Mercutio in Romeo en Julia), Cie Choreonyx in Parijs (Bruce Taylor) en Ballet Actuel in Toulouse (Nathalie Bard). Hij werkte als danser in verschillende opera en operette producties in binnen- en buitenland o.m. in “Spuren Der Verirrten” (Linz), “Les Troyens”, “Platée”, “Yevegeni Onegin” (DNO, Amsterdam), “Peter Grimes” (Vlaamse Opera, Opera de Oviedo, Deutsche Oper Berlin, English National Opera), “Akhnaten” (Vlaamse opera). In de meer commerciële sector was hij te zien als danser in musicals als ”Dans der vampieren” (Music Hall, Antwerpen), "Hello Dolly", “My Fair Lady” (Lehàr Festival, Oostenrijk), “
Hans Klok: Circus Hurricane met High” en in verschillende videoclips van studio 100, BBC en Ded’s it. Meest recentelijk trad Bram op als danser en dance captain bij Showballet Imperio aan boord van de cruiseschepen MS Deutschland en MS Europa. Sinds 2015 is Bram behalve als danser/choreograaf ook als luchtacrobaat actief in zijn eigen compagnie “Vilja Productions”. Met het Vilja duo waren ze al te gast op verschillende concerten en circusvoorstellingen in België, Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Hij is eveneens een veelgevraagd docent ballet en jazzdans. Bram verzorgde in ons gezelschap reeds de choreograe van de operettes “De Graaf van Luxemburg”, "In't Witte Paard", "De Lustige Weduwe" en “Op de Purp’ren Hei” alsook van de galaconcerten van 2013 tot 2016. Vorig seizoen nam hij naast de choreograe ook de regie van "Viktoria en haar huzaar" in handen.

Cast

Lisa De Rycke

Christel, postbode

Lisa De Rijcke (1990) is sinds 2014 sopraan bij het gregoriaanse ensemble Psallentes o.l.v.
Hendrik Vanden Abeele. Met hen zong ze onder meer de opnames van de CD’s “Triptycha” en “Beghinae II”. Met het vocaal en instrumentaal ensemble Canto Coronato O.l.v. David Catalunya zong ze onlangs de premiere van de nieuwste reconstructies uit “Las Huelgas Codex”, integraal live uitgezonden op Klara vanop het Laus Polyphoniae festival. Ook werkte ze mee aan verscheidene producties met o.a. BachPlus, deFilharmonie en Aquarius. Als soliste zong Lisa o.a. met het Da Capo orkest, het Oost- Vlaams kamerorkest, Rosario consort, Boyan Vodenitsjarov en Constellationes Musicales. Lisa zingt sinds 2016 als soliste bij het Vlaams Muziek Theater. In 2016 vertolkte ze de rol van Riquette in de operette “Viktoria en haar huzaar”. Lisa volgde verschillende internationale masterclasses, waaronder de zomercursus in het prestigieuze “Mozarteum” te Salzburg bij Tom Krause. en verder bij o.m. Jard Van Nes, Maarten Koningsberger en Lena Lootens. Ze liet zich verder ook coachen door Tineke Van Ingelgem. Al op elarige leeftijd was Lisa haar zangstudies gestart bij Frederik
Meireson. Aan het Lemmensinstituut behaalde ze haar masterdiploma bij Dina Grossberger en aan het Koninklijk Conservatorium Brussel haar lerarendiploma. Als leerkracht zang is Lisa momenteel verbonden aan de muziekacademie van Lebbeke en Dendermonde.

Geoffrey Degives

Adam, vogelhandelaar

weldra meer info

Nathalie Denyft

Marie, Keurvorstin

Sopraan Nathalie Denyft studeerde zang en piano aan het Lemmensinstituut te Leuven en
vervolgde haar studie solozang aan het Conservatorium Maastricht bij Barbara Schlick, waar ze in 2006 haar Masterdiploma behaalde. Sinds 2004 wordt ze gecoacht door Gemma Visser. Ze nam drie keer met succes deel aan de internationale opera masterclass “Acting for Singers” van de Jekerstudio Maastricht, gericht op jong, professioneel operatalent. Nathalie is als soliste in verschillende disciplines actief. Na succesvolle vertolkingen als Mme Herz in “Der Schauspieldirektor”, Silvia in “Ascanio in Alba’”, Pamina in “Die Zauberflöte” Ännchen in “Der Freischütz” en Antonia in “Les contes d’Hoffmann” tijdens haar opleiding, werd zij een veelgevraagde zangeres in opera en operette. Ze zong de rol van HM Queen Sonja of Norway bij de EU-première van de opera-musical ‘Some Sunny Night’ van Thomas Stanghelle in Brussel, Fiametta in “Boccaccio”, Josepha in “Im Weissen Rössl” , Adèle/Rosalinde in “Die Fledermaus”, Sylva Varescu in “Die Csardasfürstin”, Angèle Didier in “Der Graf von Luxemburg”, Kurfürstin in “Der Vogelhändler”, Berta in “Il barbiere di Siviglia” (Zomeropera Alden Biesen), Sneeuwwitje in “Er was eens...” (Zomeropera Alden Biesen), Annelie in “Op de Purp’ren Hei”, Gravin Viktoria in “Viktoria en haar Huzaar”, ...In concert was ze onder andere te horen in Vier letzte Lieder (R. Strauss), Ein Deutsches  Requiem (J. Brahms), Requiem (W.A.Mozart), Requiem (G.Fauré), Requiem (J.Rutter), Die Krönungsmesse (W.A.Mozart), “Jauchzet Gott in allen Landen” (J.S.Bach), “Exultate Jubilate” (W.A.Mozart), “Hör mein Bitten” (F.Mendelssohn)…
Nathalie verleende ook haar medewerking aan een aantal cd-opnames met Anima Eterna
o.l.v. Jos Van Immerseel.

Kris Wouters

Stanislaus

Kris volgde een zangopleiding bij Ilona Van Brand aan de Herentalse  muziekacademie, waar hij in 1995 afstudeerde met grootste onderscheiding. Hij was lange tijd actief in het Kempisch koorleven en werd lid van het Close Harmony Ensemble “Noc-ti-vagant” waarmee hij tal van concerten verzorgde in binnen- en buitenland. In 1998 startte hij samen met een pianiste en een woordkunstenares het trio “Presque Carré” op. Daarin versmelten ze het gesproken en gezongen woord met prachtig pianospel. Kris nam ook deel aan de productie “The Phantom of the Opera”. Daarin was hij eerste understudy van Mr. Lefèvre en Mr. André, een rol die hij voor de helft voor zijn rekening nam. In 2006 speelde hij de hoofdrol Janos Czikos in de verlming van de zigeuneroperette “Gipsy King”. Bij het Vlaams Muziek Theater vertolkte hij met groot succes de rol van Oberkellner Leopold in “In’t witte paard”, prins Sou Chong in “Het Land van de Glimlach”, Adam in “De Vogelhandelaar”, Mister X in “De Circusprinses”, Graaf Tassilo in “Gravin Mariza”, Gustav von Laudegg in “Frühjahrsparade”, Aljosha in “Der Zarewitsch”, Sandor Barinkay in “De Zigeunerbaron” de schilder Armando Cellini in “Masker in Blauw, Eisenstein in ”Die Flerdermaus”, Edwin in “Die Csardasfürstin” , Graaf René in “De Graaf van Luxemburg”, Graaf Danilowitsch in “De Lustige Weduwe”, Erik in “Op de Purp’ren Hei” en Stefan Koltay in “Viktoria en haar Huzaar”. Bovendien speelde hij in 2012 Jean Valjean in de productie “Les Misérables” opgevoerd in Ternat. Hij is ook als solist verbonden aan de talrijke
concerten van het VMT..

An Janssens

Adelaïde

An studeerde notenleer, dwarsfluit, piano en zang aan de Stedelijke Muziekacademie te
Wilrijk. Zij behaalde haar Meesterdiploma voor zang en kamermuziek aan het Lemmensinstituut o.l.v. Dina Grossberger, Werner Van Mechelen en Lieve Vanhaverbeke. Ze volgde verscheidene meestercursussen bij o.a. Mia Besselinck, Rachel Ann Morgan en Jard Van Nes. Zij was mede-oprichtster van “ ’t Muziekburo vzw”. Ze werkten verscheidene projecten uit waaronder “Das Weib macht keine Kunst, aber den Künstler”, een voorstelling rond de figuur van Alma Mahler, in samenwerking met actrice Greet Samyn en regisseur Charlotte Vanhecke (coproductie met het RITS, filmhogeschool Brussel). In 2005 creëerde het liedduo An Janssenss-Jan Lust een speciaal voor hen door Ben Kass gecomponeerde cyclus op tekst van Shakespeare. Sinds september 2005 is ze regelmatig als koorzanger te gast bij de Koninklijke Muntschouwburg, Brussel. Daarnaast is ze vast verbonden aan Aquarius,
kamerkoor o.l.v. Marc Michael De Smet. Sinds 2003 is ze verbonden aan de EuropaChorAkademie, Bremen Zij verleende haar medewerking aan de producties van
“La Traviata” o.l.v. Daniel Harding en “Die Entführung aus dem Serail” o.l.v. Marc Minkowski
tijdens het “Festival d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence”. Ze werkte mee aan verscheidene
producties van zomeropera, Alden Biesen, o.l.v. Koen Kessels. Als soliste trad ze op met
verscheidene ensembles waaronder het “Jugendspiel-ensemble”, Soratea, het “Junioren--
orkest van Antwerpen”, “EuropaChorakademie” , “Singakademie zu Berlin”, “Arti Vocali” en
“Aquarius”.. Ze vertolkte de rol van "Guillaume" in "Le secret de Fortunio" van J.Offenbach
en de rol van Rosina in "La finta semplice" van W.A.Mozart o.l.v. Michel Tilkin. Sinds 2006 is
ze als stempedagoge vast verbonden aan het gemengd koor Arti Vocali o.l.v. Dirk De Nef.
Ze werkt ook als stemcoach voor muziektheater De waancel o.l.v. Peter Spaepen en koor
Dennegalm o.l.v. Annick Truyts. In september 2013 werd ze de nieuwe dirigente van het
koor verbonden aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde, Antwerpen.

François Jacobs

Baron Weps

François voltooide zijn studies klassieke solo-zang bij Louis Hendrikx, een internationaal
bekende bas en vroeger ook artistiek directeur van de Opera van Vlaanderen. Hij studeerde eveneens met succes voordracht en dictie. Hij vertolkte een rol in een uitvoering van “Un Ballo in Maschera” van Verdi en werkte mee aan het vocaal collectief onder leiding van Jaak Gregoor, wat onder meer resulteerde in een cd-opname van “La Bohème”. Verder was François zanger van het dans- en amusementsorkest “The Atkins”. In 2000 heeft hij in de productie “The Phantom of the Opera’”(Music Hall) de rol van Bouquet gespeeld en ook een 20-tal keer de rol van de theaterdirecteur Firmin, als understudy. Voor de vzw Jekyll vertolkte hij de rol van Danvers in “Jekyll & Hyde”. Op dit moment is François vaste solist bij het Vlaams Muziek Theater. Hij is bij ons publiek vooral gekend als de sympathieke bariton, maar hij trad ook op in onze operetteproducties. Zo was hij baron Wesp in “de Vogelhandelaar” en oom Tschang in “Het Land van de Glimlach”. In de “Tsarewitsch” charmeerde hij de toeschouwers met zijn warme baritonstem: iedereen zong mee in onder meer “Kalinka”. In “de Zigeunerbaron” speelde hij met brio de rol van zwijnenfokker Zsupan. Hij was te zien als Franz Kilian in “Masker in Blauw”, Dr. Falcke in “Die Fledermaus”, “Feri” in “Die Csárdásfürstin” , Vorst Basil Basilowitsch in “De Graaf van Luxemburg”, de Keizer in “In’t Witte Paard”, baron Mirko Zeta in “De Lustige Weduwe”, Boer Jakke in ‘Op de Purp’ren Hei” en John Cunlight in “Viktoria en haar Huzaar”.

Walter Lemmens

Dujardin

Walter heeft altijd graag gezongen. Op 17-jarige leeftijd kwam hij terecht in het operettegezelschap “Moed en Volharding” in Heist-op-den-Berg. Hij is nu één van de weinige leden die vanaf het prille begin bij de “Heistse Operette Kring” waren Hij heeft er nog geen moment spijt van gehad. Via het VMT heeft hij de schitterende melodieën, waar hij in zijn jeugd zo graag naar luisterde, zelf leren zingen. De operette blijft hem boeien, mede door de prettige samenwerking en de vriendschap in de groep. Hij is van plan er nog jaren mee door te gaan. Hij vertolkte al verschillende kleinere rollen. Zo was hij Fu-Li in “Het Land van de Glimlach”. Velen zullen hem ook nog
kennen als professor Hinzelmann of piccolo Güstl uit “In’t Witte Paard” , als de rolschaatsende Dujardin in “De Vogelhandelaar”, als adjudant in “De Circusprinses”, als zigeuner Remko in “Gravin Maritza”, als Von Laudegg in de “Frühjahrsparade”, als één van
de lakeien die “Masja” vergeefs moesten beletten de vertrekken van de Tsaar te betreden, als Istvan in de “Zigeunerbaron”, als Pélegrin in “De Graaf van Luxemburg, als Bogdanowitsch in ”De Lustige Weduwe” , Neel in “Op de Purp’ren Hei” of Toker/Ocier in “Viktoria en haar Huzaar”.

Roger Van Hove

Burgemeester Schneck

Roger startte zijn toneelcarrière bij Broeder Gustaaf in Putte. Al op 14-jarige leeftijd stond hij als koorlid op de planken bij het toneelgezelschap Sint-Niklaas in Putte dat jaarlijks een operetteproductie op de Bühne bracht. Nadien speelde hij ook kleine rollen. Toen die vereniging ophield te bestaan, besloot hij mee te werken aan de “Heistse Operette Kring”. Hij was al van de partij in het allereerste jaar van de Operettekring
en nam er onmiddellijk de rol van Leopold voor zijn rekening in “In’t witte paard” Sindsdien is hij niet meer weg te denken uit ons gezelschap. Baron Kolomán Zsupan uit “Gravin Martiza” is één van zijn favoriete rollen maar Roger gaf ook met plezier gestalte aan Boni in “Die Csárdásfürstin”, Willy in “Lenteparade”. Brizard in “De Graaf van Luxemburg”, Giezecke in “In’t witte paard”, Prins Sergius in “Die Circusprinses”, de
hofmaarschalk in de “Fruhjahrsparade”, de grootvorst in “Der Zarewitsch”, en Camarero in de Zigeunerbaron”, Gonzala in “Masker in Blauw”, notaris Blind in “Die Fledermaus”, en ga zomaar door... Hij vertolkte met glans de rol van Eunuch in “Het Land van de Glimlach” en nam een dubbelrol voor zijn rekening als Burgemeester en prof in “De Vogelhandelaar”. Omwille van zijn jarenlange inzet werd Roger door het bestuur van het VMT verkozen tot ondervoorzitter.

Jelle Dillen

Professor Wurm

Op 22 juni 1989 zag Jelle Dillen het levenslicht te Herentals. Al vlug werd het duidelijk dat deze jonge bas een leven vol muziek ging leiden. Zo zong hij als 5-jarige nummers van Jantje Smit en Mama’s Jasje op karaokeavonden. Na zijn studies trok Jelle naar Egypte en Griekenland om er enkele jaren als animator te werken. Daar speelde hij vervolgens mee in verschillende musicals zoals “Mamma Mia” en “The Bodyguard” Gebeten door de musicalmicrobe besloot Jelle om ook in België de musicalwereld in te stappen. Zo speelde hij als soldaat recentelijk mee in de musical “Albert 1” van Historalia. Deze ware spring in’t veld zal in 2017 in nog 4 andere musical- en
theaterproducties te zien zijn.

Luc Janssen

Professor Snuffel

Luc komt uit een muzikaal gezin. Met zijn moeder, zijn vader en zijn vier broers zong hij samen in het koor van de O.-L-.Vrouw-parochie te Turnhout. Later ontstond uit dit koor “Sarangi” dat onder leiding van Jos Pierré zowel klassiek, musical als hedendaagse songs brachten. Om de noten beter te kunnen kraken heeft Luc 6 jaar opleiding voor orgel gevolgd aan de Technics Music Academy te Mechelen. Een aantal
jaren heeft hij meegezongen met “Salvocalee” uit Willebroek (Blaasveld) Luc houdt ervan om voor mensen te mogen zingen en luistert daarom ook af en toe gelegenheden op. Zijn werk kan niet zonder muziek, regelmatig speelt hij evergreens op orgel. Zingen is een activiteit die Luc op zijn werk gebruikt ter opbeuring van zwaar zorgbehoevenden. Luc is getrouwd met een zanggetalenteerde vrouw en is
de fiere vader van drie kinderen.

Lena Vervloet

Kathi

Lena Vervloet uit Bonheiden is geboren in Berlaar-Heikant en heeft vanaf haar prille jeugd het zingen in zich. Als achtjarige zingt ze in de nachtmis en ook op school mag ze ter gelegenheid van jubileumvieringen haar stem laten horen. Op haar 18de gaat Leentje deelnemen aan zangwedstrijden. De eerstvolgende 6 jaar zal ze massa’s bekers en prijzen in de wacht slepen, Ze krijgt zelfs een gastoptreden bij Joe Harris.
In 1975 wordt ze vrouwelijk lid van de Zingende Heikneuters uit Berlaar-Heikant. Daar zingt ze nu nog steeds solo’s en duetten tijdens de jaarlijkse revue. Tussendoor volgt ze zangles bij Lieve Olbrechts. Lena zingt ook bij het kerkkoor van haar parochie Sint-Ludwina. Van 2002 tot 2009 speelt ze mee in de Wysiwyg-producties, waar ze o.a. schittert als “Moeder Overste” in de musicals Nonsens 1 en 2. Zingen blijft haar grootste hobby. Lena is sinds 2012 actief bij het Vlaams Muziek Theater. In”Op de Purp’ren Hei” vertolkte zij de rol van Fien, de moeder van Annelie.